Odstúpenie od zmluvy
ZÁKON 102 z 25. marca 2014
o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb
na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov
FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY NÁJDETE V SPODNEJ ČASTI TOHOTO ČLÁNKU ´´Prílohy´´
Odstúpenie od zmluvy § 7
(1) Ak predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy podľa § 3
ods. 1 písm. h), spotrebiteľ je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo
od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní odo dňa
a) prevzatia tovaru podľa odseku 4 v prípade zmlúv,
predmetom ktorých je predaj tovaru,
b) uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo
c) uzavretia zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu
nedodávaného na hmotnom nosiči.
(2) Ak predávajúci poskytol spotrebiteľovi informáciepodľa § 3 ods. 1 písm. h) až dodatočne, najneskôr však
do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1, lehota na odstúpenie od
zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď predávajúci dodatočne splnil informačnú povinnosť.
(3) Ak predávajúci neposkytol spotrebiteľovi informáciepodľa § 3 ods. 1 písm. h) ani v dodatočnej lehote
podľa odseku 2, lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 12 mesiacoch a 14 dňoch odo dňa začatia plynutia
lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 1.
(4) Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba
s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a) tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru,
ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo
posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
(5) Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty
na odstúpenie od zmluvy.
(6) Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil,
že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy
po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý
predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru
určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo
z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie
je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci
nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí
pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetomje predaj iného tovaru ako náhradných dielov
potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa
a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového
softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných
v ochrannom obale,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie
stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného
času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej
lehote,
l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom
spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Ako postupovať pri vrátení tovaru do 14 dní?
Môže sa stať, že ste si tovar predstavovali inak, alebo Vám tovar z akéhokoľvek dôvodu nevyhovuje. Tovar nám môžete vrátiť do
pracovných 14 dní od doručenia, je to Vaše zákonné právo.
Ak sa rozhodnete pre vrátenie tovaru postupujte nasledovne:
1. Vytlačte si formulár na odstúpenie od zmluvy a vypíšte ho, alebo nám odstúpenie od zmluvy pošlite elektronicky na reklamacie@petomar.sk (formulár nájdete pod týmto textom)
2. Pokiaľ je to možné vráťte tovar v originálnom balení a kompletný, ak príde tovar bez originál obalu a nekompletný, môže si následne predajca nárokovať úhradu škody.
3. K tovaru pribaľte originál faktúry.
3. Zabaľte tovar adekvátne preprave a objednajte si vyzdvihnutie zásielky na našom telefónnom čísle 0948 90 92 93.
Galéria k článku
K článku neboli pridané žiadne iné obrázky.
Prílohy
Vybrané články
Ako bojovať proti zamrznutiu jazierka?
Jazierko a procesy v ňom zostávajú aktívne aj v zime keď je jazierko pokryté ľadom. Odhnívajúce zvyšky rastlín…
Príprava jazierka na zimu
Čo spraviť s jazierkom pred zimou? Kedy schovať technológiu? Treba kŕmiť ryby aj v zime? Ako prezimovať lekná?
Komentáre k článku
Doposiaľ nebol pridaný žiadny komentár.
Komentáre môžu pridávať len registrovaní užívatelia.